Θεωρία

ΒΑΣΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

1-0

Εδώ θα βρείτε το ΔΕΠΠΣ της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, όπου θα διαβάσετε για τους Σκοπούς της ΠΕ,  τους Άξονες Γνωστικού περιεχομένου, τους Γενικούς στόχους, τις Ενδεικτικές θεμελιώδεις έννοιες διαθεματικής προσέγγισης και διάφορες Μεθοδολογικές Προσεγγίσεις.

«Βασικά Κείμενα για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση»

Έκδοση της ΠΕΕΚΠΕ και της Ελληνικής Εταιρείας για την Προστασία του Περιβάλλοντος και της Πολιτιστικής Κληρονομιάς με την χορηγία του Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε.:

Τεύχος 1ο:
«Η Χάρτα του Βελιγραδίου»

Τεύχος 2ο:
«Η Διακήρυξη της Τιφλίδας»

Τεύχος 3ο:
«Η Διάσκεψη της Μόσχας»

Τεύχος 4o
«Το Κεφάλαιο της Ημερήσιας Διάταξης 21 (Agenda 21)»

pekpe

Εκδόσεις της Πανελλήνιας Ένωσης Εκπαιδευτικών
για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση (ΠΕΕΚΠΕ)

Αειφόρo σχολείo: Διερευνώντας τις αντιφάσεις

του John Huckle

Το κείμενο προέρχεται από την παρουσίαση του John Huckle στο 4ο Πανελλήνιο συμπόσιο με θέμα «Το αειφόρο σχολείο του παρόντος και του μέλλοντος» (Αθήνα, 22-24/1/2010) και δημοσιεύτηκε στο τεύχος 44 του περιοδικού «Για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση». Μετάφραση και επιμέλεια κειμένου: Γιώργος Περδίκης

Αρχείο PDF (334 KB)

(Αναρτήθηκε 13 Οκτωβρίου 2010)

Αναδημοσίευση από: http://dipe.pie.sch.gr/ypperpi/

ΟΙΚΟΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ– πιλοτικό πρόγραμμα περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης και ανάπτυξης της φιλαναγνωσίας για μαθητές Δημοτικού, της Θάλειας Καλαμπαλίκη

ΟΔΗΓΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ- ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΕΙΦΟΡΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΚΥΠΡΟΥ
ΟΔΗΓΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ- ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ
Ο οδηγός αυτός δημιουργήθηκε από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και επιδιώκει αφενός την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των εκπαιδευτικών σε θέματα περιβάλλοντος, και αφετέρου την επιμόρφωσή τους στο σχεδιασμό και την υλοποίηση προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στο σχολείο. Ο Οδηγός χωρίζεται σε δύο μέρη: (α) το Εισαγωγικό/Θεωρητικό μέρος στο οποίο αναλύονται οι έννοιες ‘περιβάλλον’ και ‘αειφόρος ανάπτυξη’, παρουσιάζεται η σκοποθεσία και το θεσμικό πλαίσιο της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, γίνεται μια σύντομη ιστορική αναδρομή για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, παρουσιάζονται βασικές μεθοδολογικές προσεγγίσεις και διδακτικές στρατηγικές καθώς και το μεθοδολογικό πλαίσιο ανάπτυξης προγραμμάτων της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, ενώ συνοψίζονται επίσης βασικές γνώσεις γύρω από κεντρικά περιβαλλοντικά θέματα και ζητήματα (αέρας – ατμόσφαιρα – κλιματικές αλλαγές, νερό, έδαφος, δάση, βιοποικιλότητα – εξαφάνιση ειδών, ενέργεια, διαχείριση απορριμμάτων και αποβλήτων, ανθρώπινες δραστηριότητες, ανθρώπινες σχέσεις και αξίες). (β) το Εργαστηριακό/Πρακτικό μέρος, το οποίο περιέχει ενδεικτικά σχέδια εργασίας για τα παραπάνω περιβαλλοντικά θέματα/ζητήματα που απευθύνονται σε μαθητές της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, καθώς και φύλλα εργασίας που υποστηρίζουν τα προτεινόμενα σχέδια εργασίας.
Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s