Υ Δάσος

Ιστοεξερευνήσεις: Ένα παράδειγμα για το δάσος

Μια Ιστοεξερεύνηση σχετικά με την προσφορά αλλά και την καταστροφή των δασών, για μαθητές Γ’ και Δ’ δημοτικού.

Δάσος-Ανάπτυξη-Περιβάλλον

Προτεινόμενο σχέδιο προγράμματος από το ΠΙ

Περιέχει 7 φύλλα εργασίας με δραστηριότητες περιβαλλοντικής εκπαίδευσης σε δασικές περιοχές και δημιουργήθηκε για να βοηθήσει τις περιβαλλοντικές οµάδες των σχολείων του ∆ικτύου “Το ∆άσος” και κάθε άλλου σχολείου που θα ήθελε να κάνει µια προσέγγιση βιωµατικής µελέτης του ∆ασικού κόσµου.
Oλοκληρωμένη σειρά εκπαιδευτικών αφισών για τα δάση
Περιβάλλον- Η προστασία του δάσους (online δραστηριότητες για μαθητές Α-Β-Γ, για μαθητές Δ-Ε-ΣΤ, για Δασκάλους)
Πίνακες αναφοράς για το δάσος– Ανθή Ζήση- Το νηπιαγωγείο που ονειρεύομαι
Λίστες αναφοράς για το δάσος– Ανθή Ζήση- Το νηπιαγωγείο που ονειρεύομαι
Ακροστιχίδες με θέμα το δάσος-Ανθή Ζήση- Το νηπιαγωγείο που ονειρεύομαι
Σύλλογος προστασίας και περίθαλψης αγρίων ζώων ΑΝΙΜΑ : http://www.wild-anima.gr/el/
Το WWF Ελλάς χρηματοδότησε και συντόνισε την έκδοση του βιβλίου “Το Δάσος: Μια Ολοκληρωμένη Προσέγγιση” που διανέμεται δωρεάν σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή.
bodo
Το υλικό «Περιβαλλοντική Εκπαίδευση στο Δημοτικό Σχολείο» εκδόθηκε το 1995 από το WWF και το Ίδρυμα Μποδοσάκη. Πρόκειται για ένα από τα πρώτα υλικά που κυκλοφόρησαν στην Ελλάδα και επηρέασε ουσιαστικά την πορεία της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στη χώρα μας. Δώδεκα χρόνια μετά το υλικό επικαιροποιήθηκε και η παρούσα έκδοση περιλαμβάνει πλέον σύγχρονη περιβαλλοντική πληροφορία. Τα ζητήματα που εξετάζονται είναι: Έδαφος, Νερό, Θάλασσα, Δάσος, Αγροοικοσυστήματα, Αέρας, Βιοποικιλότητα. Το υλικό περιλαμβάνει ενημερωτικά κείμενα για τον εκπαιδευτικό και 150 παιδαγωγικές δραστηριότητες.
Δάσος
Έτος: 1995
Επιστημονικός Υπεύθυνος: Ευγενία Φλογαΐτη
Συγγραφή: Ευαγγελία Μέρτζιου (Επικαιροποίηση 2008: Κώστας Γαβριλάκης & Γεωργία Λιαράκου)

Το δάσος αποτελεί ένα ιδιαίτερο οικοσύστημα λόγω της υψηλής αξίας της βιοποικιλότητάς του και των ιδιαίτερων συνθηκών που διαμορφώνει στην ευρύτερη περιοχή όπου βρίσκεται. Στο κείμενο αυτό παρουσιάζεται η εξάπλωση των δασών στην επιφάνεια της γης, η λειτουργία του δασικού οικοσυστήματος και οι ρυθμιστικές ικανότητες που διαθέτει σε σχέση με τον αέρα, το νερό και το έδαφος. Εξετάζεται, επιπλέον, ο ρόλος του δάσους στην κοινωνία και την οικονομία, η σημασία της διαχείρισης του οικοσυστήματος καθώς και οι κίνδυνοι που το απειλούν. Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στα ελληνικά δάση.

Δείτε τα υπο-Κεφάλαια και τις Δραστηριότητες του Κεφαλαίου

Κεφάλαια Ενότητας
ΤΟ ΔΑΣΙΚΟ ΟΙΚΟΣΥΣΤΗΜΑ
Κάθετη δομή του δάσους
Εξάπλωση των δασών στην επιφάνεια της Γης
Λειτουργία των δασικών οικοσυστημάτων
Δάσος & αέρας – άνεμοι
Δάσος και νερό
Δασικό έδαφος
Δάσος και Ζωοκοινότητα
Διασπορά και διάδοση των σπόρων
Δασική διαχείριση
Οικονομικός και Κοινωνικός ρόλος του δάσους
Απειλές του δάσους – Συνέπειες
Όξινη βροχή
Βόσκηση ήμερων ζώων στο δάσος
Δάσος και φωτιά
ΤΑ ΤΡΟΠΙΚΑ ΔΑΣΗ
ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΔΑΣΗ
Προτάσεις
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ – ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΕΣ ΠΗΓΕΣ
Δραστηριότητες
Το έδαφος ως μέσο στήριξης και θρέψης των φυτών.
Γνωριμία με τη φυλλοστρωμνή
Η ζωή μέσα στο έδαφος.
Η αποικοδόμηση των υλικών σωμάτων
Η βλάστηση ως παράγοντας προστασίας του εδάφους από τη διάβρωση.
Η μεταφορά του εδάφους με τα υδάτινα ρεύματα
Πυρκαγιά και υπερβόσκηση. Δυο βασικές αιτίες της διάβρωσης του εδάφους.
Γνωριμία με το δάσος (I).
Γνωριμία με το δάσος (II).
Το δάσος στις 4 εποχές του χρόνου.
Το κινητό δάσος (παιχνίδι).
Δάσος και προστασία του εδάφους από τη διάβρωση.
Επίδραση του δάσους στη θερμοκρασία του αέρα.
Τα τροπικά δάση.
Τα δέντρα του δάσους.
Το ημερολόγιο ενός δέντρου στη διάρκεια του χρόνου.
Εκτίμηση της ηλικίας, του ύψους και της περιμέτρου ενός δέντρου.
Καταγραφή των οργανισμών που κατοικούν σ’ ένα δέντρο.
Αποικοδόμηση υλικών φυτικής και ζωικής προέλευσης.
Η σημασία των φυτών στην καθημερινή μας ζωή.
Η τροφική αλυσίδα (I).
Η τροφική αλυσίδα (ΙΙ).
Ο τροχός της γνώσης (παιχνίδι).
Συλλογή φύλλων και κατασκευή φυτολογίου.
Το παιχνίδι του γορίλα.
Κατασκευή ενός σκαντζόχοιρου (χειροτεχνία).
Δεντρόφυτευση.
Δάσος – χαρτί – σκουπίδια
Το έδαφος στο αγροοικοσύστημα και ο ρόλος της βλάστησης.
Η αρκούδα.
Συμφωνώ – Διαφωνώ
Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s