Το παζλ του κήπου- Εκπαιδευτικό περιβαλλοντικό πρόγραμμα

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα στηρίζεται σε βασικές αρχές της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, όπως α) η διαθεματική προσέγγιση του περιβαλλοντικού θέματος, β) η ενεργός συμμετοχή και δημιουργική δράση των μαθητών, γ) το άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία και τη ζωή κ.ο.κ. Παράλληλα δε, αξιοποιεί την παιδαγωγική δύναμη της λογοτεχνίας, που είναι αποτέλεσμα της ιδιότητάς της να προκαλεί βιώματα στον αναγνώστη.  Προτείνεται να υλοποιηθεί από μαθητές των τριών τελευταίων τάξεων των Δημοτικών Σχολείων και των δύο πρώτων τάξεων των Γυμνασίων.

Scan-1-300x218

Το πρόγραμμα αναπτύσσεται με ερέθισμα και σημείο αναφοράς το βιβλίο «μετά τον Μικρό Πρίγκιπα» (Ελένη Α. Ηλία, εκδ. Ηριδανός, 2012). Συγκεκριμένα, περιλαμβάνει αφενός το 4ο κεφάλαιο του πρώτου μέρους του βιβλίου, με τον τίτλο «Ο κήπος των αισθήσεων», όπου περιγράφεται ο κήπος που μεγαλώνει ένα παιδί,  αποδίδονται οι τρόποι που ο κήπος επιδρά στην αισθητική, την κοινωνική και τη συναισθηματική ανάπτυξη αυτού του παιδιού. Αφετέρου περιλαμβάνει ολόκληρο του δεύτερο μέρος του βιβλίου, το οποίο αποτελείται από εφτά κεφάλαια. Εδώ αποδίδεται η σταδιακή καταστροφή του κήπου από διαφορετικούς ανθρώπινους χαρακτήρες που τον κατοικούν διαδοχικά, καθώς και οι συνέπειες που έχουν στη ζωή του παιδιού του έργου οι παρεμβάσεις τους στον κήπο.

Λίγα λόγια για το λογοτεχνικό βιβλίο:

b186058

Εκδότης: ΗΡΙΔΑΝΟΣ
Συγγραφέας: Ελένη Α. Ηλία
Έτος: 2012
Σελίδες: 64
Δέσιμο: Μαλακό
ISBN:978-960-335-272-3

Η συγγραφέας στον πρόλογό της μας εισάγει στη φιλοσοφία του βιβλίου:

«Αν εμείς οι σύγχρονοι άνθρωποι αναλογιστούμε πώς είναι σήμερα ο κόσμος, τι διαπιστώνουμε; Διαφοροποιούμαστε άραγε πολύ από τις καρικατούρες του βασιλιά, του ματαιόδοξου, του εξαρτημένου από το ποτό, του επιχειρηματία , του απελπισμένου φαναρανάφτη, του σχολαστικού γεωγράφου; Κι όμως είμαστε εμείς οι ίδιοι που από παιδάκια μας συγκινεί φιγούρα του Μικρού Πρίγκιπα και συχνά επανερχόμαστε στις εμπειρίες που αποκόμισε από το ταξίδι του στη Γη μας.

Με δεδομένη την ιδιότητα της λογοτεχνίας να διαπαιδαγωγεί, η τεράστια, τόσο διαχρονική όσο και οικουμενική απήχηση το βιβλίο του Εξυπερύ, δεν θα μας επέτρεπε βάσιμα να ελπίζουμε πως ο Μικρός Πρίγκιπας θα μπορούσε να συμβάλει να γίνεται ο κόσμος μας όλο και καλύτερος; Κι αν αυτό τελικά δεν συμβαίνει, μήπως ο λόγος είναι πως δεν τον έχουμε ακόμη γνωρίσει ουσιαστικά, πως δεν του ζητήσαμε όσα ο ίδιος επιθυμεί να μας προσφέρει;

Ο Μικρός Πρίγκιπας προκαλεί όλους μας να σκεφτούμε ξανά τη σχέση μας μαζί του. Να αντιληφθούμε στην παρουσία του την αυτογνωσία του δημιουργού του, την προτροπή του την αυτογνωσία του δημιουργού του, την προτροπή του να επιλέγουμε την παιδικότητα ως ενσυνείδητη στάση ζωής, ανεξάρτητα από τη βιολογική μας ηλικία. Κι εμείς είναι αδύνατον να του αντισταθούμε….»

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s