Διήμερο επιμορφωτικό σεμινάριο του ΚΠΕ Αργυρούπολης «Εκπαίδευση γαι το περιβάλλον και την αειφορία, από τη θεωρία στην πράξη» 8 και 9 Φεβρουαρίου

Kατά την πρώτη ημέρα του σεμιναρίου ο Υπεύθυνος Λειτουργίας του ΚΠΕ Αργυρούπολης κ. Γιώργος Φαραγγιτάκης κατά την εναρκτήρια ομιλία αναφέρθηκε με λόγο απλό, γλαφυρό και μέσα από συγκεκριμένα παραδείγματα της καθημερινής ζωής στις διαστάσεις των βασικών περιβαλλοντικών προβλημάτων και τους τρόπους αντιμετώπισής τους στο πλαίσιο μιας αειφορικής διαχείρισης των υδάτινων, δασικών και ενεργειακών πόρων της χώρας μας.

Στη συνέχεια παρουσιάστηκαν από τις Υπεύθυνες Π.Ε της Α΄ Αθήνας κυρίες Γεωργία Φέρμελη (Δευτεροβάθμια) και Μαρία Δημοπούλου (Πρωτοβάθμια) οι δύο βασικότερες πηγές αναφοράς και υποστήριξης των προγραμμάτων Π.Ε. που είναι  ο Οδηγός Ανάπτυξης Δραστηριοτήτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και η συνέχειά του στο πλαίσιο του προγράμματος σπουδών του Νέου Σχολείου  που είναι ο οδηγός «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη».

Ακολούθησε η εισήγηση της Υπεύθυνης Π.Ε. της Διεύθυνσης Δ.Ε. Β΄ Αθήνας κυρίας Βαρβάρας Πετρίδου με θέμα την αειφορική διαχείριση του νερού.

Τέλος επιχειρήθηκε από τον Υπεύθυνο Π.Ε. της Διεύθυνσης Π.Ε. Β΄ Αθήνας κ. Δημήτριο Γκότζο αφενός να αναδειχθεί το πρόβλημα της ευπάθειας των παιδιών στις επιπτώσεις του φαινομένου της κλιματικής αλλαγής που οδηγεί στην παραβίαση των δικαιωμάτων τους και αφετέρου να διατυπωθεί μια πρόταση για τη διευθέτησή του μέσα από την εκπαίδευση για την κλιματική αλλαγή.

Η ευπάθεια των παιδιών στην κλιματική αλλαγή

argyroupoli

Τέλος οι ομάδες των εκπαιδευτικών χωρίστηκαν ανάλογα με τη θεματική ενότητα που είχαν επιλέξει σε 3 ομάδες με σκοπό την παρακολούθηση της παρουσίασης του αντίστοιχου εκπαιδευτικού προγράμματος του ΚΠΕ (Ενέργεια-Κλιματική αλλαγή, Το νερό – Η θάλασσα, Δάσος-Περιαστικό πράσινο). Παρακολουθήσαμε το πρόγραμμα Ενέργεια-Κλιματική αλλαγή που μας το παρουσίασε ο Αναπληρωτής Υπευθύνου του ΚΠΕ Αργυρούπολης κ. Θεμιστοκλής Σμπαρούνης και η εκπαιδευτικός-μέλος της Παιδαγωγικής Ομάδας του ΚΠΕ κ. Ιωάννα Φώκου. Αποτελέσαμε τους εικονικούς μαθητές αλλά οι εισηγητές έκαναν και τις κατάλληλες για τους εκπαιδευτικούς διδακτικές και γνωστικές προεκτάσεις σε μια παρουσίαση που χαρακτηρίστηκε από την πολύ καλή οργάνωσή της, τη διαλογική συζήτηση με τους εκπαιδευτικούς και την εμπλοκή των τελευταίων σε σχετικές με το πρόγραμμα δραστηριότητες.

Η δεύτερη ημέρα ξεκίνησε με τη συνέχιση της παρουσίασης των προγραμμάτων και μια μικρή μελέτη πεδίου που έγινε στη θάλασσα, στο βουνό και στις κτιριακές εγκαταστάσεις του ΚΠΕ ανάλογα με το αντικείμενο του κάθε προγράμματος. Τέλος ήρθε η σειρά των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών  να σχεδιάσουν τα δικά τους προγράμματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης. Βοηθήσαμε στο συντονισμό του εργαστηρίου της ομάδας Ενέργεια-Κλιματική Αλλαγή. Τέλος έφτασε η ώρα της παρουσίασης των προγραμμάτων στην ολομέλεια του σεμιναρίου.

Oι παρουσιάσεις των σχεδιασμών προγραμμάτων  από τα παράλληλα εργαστήρια του σεμιναρίου:

Παιδαγωγικό εργαστήριο: Ενέργεια-Κλιματική αλλαγή

Εργαστήριο: Δάσος-Περιαστικό πράσινο

Εργαστήριο: Υπεραλίευση

Ως επίλογο θα θέλαμε να αναφέρουμε 3 πράγματα:
1. Τον πολυθεματικό χαρακτήρα του σεμιναρίου που έδινε την ευκαιρία στους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς να παρακολουθήσουν τη θεματική ενότητα που ήταν πιο κοντά στα προσωπικά τους ενδιαφέροντα ή/και στις προσωπικές τους επιμορφωτικές ανάγκες ή/και στις ανάγκες  των προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης που υλοποιούν.
2. Την αναλογικά μεγάλη εμπλοκή των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών σε ομαδικές δραστηριότητες σχεδιασμού και ανάπτυξης προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης με την παράλληλη παιδαγωγική, επιστημονική και υλικοτεχνική υποστήριξη από τα μέλη του ΚΠΕ και τους Υπευθύνους Π.Ε.
3. Tην ικανοποίηση που εξέφρασαν ιδιαίτερα οι εκπαιδευτικοί που ήρθαν στο σεμινάριο χωρίς να έχουν καμιά προηγούμενη επιμόρφωση στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και κάποιοι χωρίς να έχουν υλοποιήσει ποτέ πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης.
Στόχος μας δεν είναι η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση να είναι μια «κλειστή» ομάδα μυημένων εκπαιδευτικών. Αντίθετα επιδίωξή μας είναι να φέρουμε κι άλλους εκπαιδευτικούς στην οικογένεια της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και μια τέτοια ευκαιρία προσφέρεται και από αυτά τα σεμινάρια. Πιστεύουμε πως αυτό θα ωφελήσει όχι μόνο τους ίδιους αλλά και τους μαθητές τους, την εκπαίδευση και το περιβάλλον.
Ευχαριστούμε για την άρτια διοργάνωση και φιλοξενία τον Υπεύθυνο Λειτουργίας του ΚΠΕ Αργυρούπολης κ.Γιώργο Φαραγγιτάκη, τον Αναπληρωτή Υπευθύνου κ.Θεμιστοκλή Σμπαρούνη και τα μέλη της Παιδαγωγικής Ομάδας του ΚΠΕ και δίνουμε ραντεβού σε ένα μελλοντικό σεμινάριο.

Για όσους εκπαιδευτικούς ασχολούνται με πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης σχετικό με τη θάλασσα θα υπάρξει τον επόμενο μήνα ανάλογο σεμινάριο του ΚΠΕ Αργυρούπολης στο πλαίσιο του αντίστοιχου Εθνικού Θεματικού Δικτύου, ωστόσο για να μπορείτε να συμμετάσχετε θα πρέπει η σχολική σας μονάδα να ενταχθεί στο δίκτυο αυτό. Θα ενημερωθείτε σχετικά με μελλοντική ανάρτησή μας.

Το κείμενο υπογράφεται από τον Υπεύθυνο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης της Α/βάθμιας Β΄Αθήνας Δημήτρη Γκότζο και είναι αναδημοσίευση από το ιστολόγιο http://perdipevath.blogspot.gr/.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s