Δραστηριότητες γνωριμίας με τη βιομηχανική κληρονομιά του «Παλιού Ελαιουργείου»

Θερμά ευχαριστήρια στο ΚΠΕ Δραπετσώνας και ιδιαίτερα στην Περσεφόνη Τσιμάκη, μέλος της Παιδαγωγικής του Ομάδας, που μας στήριξε με βιωματικό εργαστήριο στο Φεστιβάλ Σχολικών Δραστηριοτήτων «Εγώ, Εσύ, Εμείς για το Περιβάλλον και την Υγεία» το οποίο πραγματοποιήθηκε στις 11 και 12 Ιουνίου στην Ελευσίνα.

image050

Το εργαστήριο είχε θέμα «Γνωριμία με τη βιομηχανική κληρονομιά του «Παλιού Ελαιουργείου». Οι δραστηριότητες πραγματοποιήθηκαν με ένα «Περιβαλλοντικό Μονοπάτι» που στηρίχθηκε στην επιλογή στάσεων στο εξωτερικό περιβάλλον του βιομηχανικού συγκροτήματος.

1η στάση: η κεντρική πύλη (συζήτηση γύρω από ανοιχτού τύπου ερωτήσεις για τη θέση του εργοστασίου στο θαλάσσιο μέτωπο, τους λόγους επιλογής της σε σχέση με την διακομιδή των προϊόντων και τη θαλάσσια ρύπανση)

2η στάση: το σπίτι του φύλακα (παρατήρηση του κτιρίου, μέγεθος, υλικά κατασκευής, λειτουργία φυλακίου, ρόλο του φύλακα)

3η στάση: α) το Διοικητήριο (παρατήρηση της αρχιτεκτονικής του, σύγκριση του κτιρίου με τα υπόλοιπα κτίρια, επαγγέλματα και λειτουργία Διοικητηρίου)

image120

β) μελέτη της ιστορικής πινακίδας του Ελαιουργείου (άντληση πληροφοριών για τους ιδιοκτήτες, τα λογότυπα, τα παραγόμενα προϊόντα και τη χρονολογία λειτουργίας)

4η στάση: κέλυφος 1ου βιομηχανικού κτιρίου (παρατήρηση της αρχιτεκτονικής, στοιχείων δόμησης, παλαιότητα, σύγκριση με τα υπόλοιπα κτίρια, ιστορική αξία βιομηχανικής κληρονομιάς)

5η στάση: κέλυφος νεώτερων βιομηχανικών κτιρίων (παρατήρηση των υλικών κατασκευής, τοποθέτηση στο χρόνο, αναζήτηση τεκμηρίων ιστορικότητας σε σχέση με τα υλικά και τέλος αναζήτηση τεκμηρίων ανθρώπινης δραστηριότητας όπως για παράδειγμα σημάδια βομβαρδισμού από τη γερμανική κατοχή )

6η στάση: κέντρο της εσωτερικής αυλής των συγκροτημάτων (παρατήρηση για τα σημάδια του χρόνου, την αισθητική των κτιρίων, την ιστορικότητά τους, την αξία τους ως κληρονομιά).

image119

Μετά την μελέτη αυτή τα παιδιά καλούνται να προβληματιστούν γύρω από την ερώτηση:

«Μετά την συντήρηση και αποκατάσταση των βιομηχανικών κτιρίων ποια νέα χρήση θα επιθυμούσατε για τα κτίρια αυτά;»

Οι μαθητές αποτύπωσαν με εικαστικό τρόπο τη νέα χρήση που ονειρεύονται για τα βιομηχανικά κτίρια του Παλιού Ελαιουργείου και έδωσαν πολύ ωραίες ιδέες για την αξιοποίησή τους. Εδώ είναι μερικές από τις προτάσεις των παιδιών που θέλουν τα κτίρια να γίνουν: σχολείο, μουσείο, νοσοκομείο, βιβλιοθήκη, σινεμά, μουσική σκηνή, γυμναστήριο, το ένα κτίριο να φτιάχνει παπούτσια, το άλλο να φτιάχνει χαρτί και το άλλο φωτοβολταϊκά, εργοστάσιο ενέργειας, εργοστάσιο χαρτιού, εργοστάσιο βιβλίων, σινεμά με παιχνίδια, ξανά εργοστάσιο, θέατρο παιδιών, δημοτικός πολυχώρος, κοινωνικό παντοπωλείο, αλλά και απλά αν επιδιορθωθούν τα κτίρια και σοβατιστούν στο μέλλον, θα είναι υπέροχα!!!

DSC01365Α

DSC01366Α

DSC01367Α

DSC01364Α

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s