«ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΑ ΤΟΥ ΚΠΕ ΣΤΥΛΙΔΑΣ-ΥΠΑΤΗΣ»

Περισσότερες λεπτομέρειες θα βρείτε στην ιστοσελίδα του ΚΠΕ Στυλίδας-Υπάτης πατώντας πάνω στο εικονίδιο.

κπε στυλίδας copy

Α) ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ 2014-15

 

  • ΚΛΙΜΑΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ -ΑΚΡΑΙΑ ΚΑΙΡΙΚΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ

(στις εγκαταστάσεις της Στυλίδας)

1/ήμερo ή 2/ήμερo, A/θμια , Β/θμια  και σε τμήματα ειδικής αγωγής.

Μέγιστος αριθμός μαθητών: 40

Στόχος του προγράμματος είναι να κατανοήσουν οι μαθητές:

  • Τι είναι καιρός, τι είναι κλίμα, τι είναι οι κλιματικές αλλαγές, ποια είναι τα ακραία καιρικά φαινόμενα και πώς επιδρούν στις ανθρώπινες δραστηριότητες.
  • Τις κλιματικές αλλαγές που συνέβησαν κατά το παρελθόν.
  • Την κλιματική αλλαγή που παρατηρείται σήμερα και τις πιθανές αιτίες της.
  • Τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στο φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον.
  • Την κατανόηση των ευθυνών όλων μας, με τελικό στόχο την αλλαγή της συμπεριφοράς μας, για την αποτελεσματικότερη προστασία του περιβάλλοντος.

Εργασία πεδίου: Στον Άη-Βλάση Στυλίδας, στην πόλη και  στην θαλάσσια περιοχή της Στυλίδας. Εναλλακτικά στις Θερμοπύλες & το Γοργοπόταμο. Η επιλογή του πεδίου  γίνεται σε συνεργασία με το σχολείο.

 

  • ΓΕΩΜΥΘΟΛΟΓΙΚΑ – ΓΕΩΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΑ ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ

(στις εγκαταστάσεις της Στυλίδας)

1/ήμερo ή 2/ήμερo, A/θμια , Β/θμια  και σε τμήματα ειδικής αγωγής.

Μέγιστος αριθμός μαθητών: 40

Το πρόγραμμα αυτό εξετάζει τις συνεχείς αλληλεπιδράσεις μεταξύ ανθρώπου και περιβάλλοντος, όπως αυτές αποτυπώνονται στους γοητευτικούς αρχαίους μύθους και τις νεότερες παραδόσεις. Οι μύθοι της Τιτανομαχίας, της επικράτησης των νέων θεών, του Κατακλυσμού, της Λερναίας Ύδρας, του Ερυσίχθονα, της Αργοναυτικής εκστρατείας, οι μύθοι του τέλους του Ηρακλή κ.α., αντικατοπτρίζουν φυσικές ή ανθρωπογενείς αλλαγές στο περιβάλλον και στη ζωή του ανθρώπου και μας βοηθούν, με ελκυστικό τρόπο, να κατανοήσουμε το χθες και το σήμερα.

Εργασία πεδίου: Στις Θερμοπύλες, στην αρχαία Ηράκλεια και στον Ασωπό, στις θερμές πηγές Ψωρονερίων, στον Αη-Βλάση Στυλίδας, στην Αγία Παρασκευή (Μεγάλη Βρύση) Λαμίας και στο αρχαιολογικό μουσείο Λαμίας. Η επιλογή του πεδίου  γίνεται σε συνεργασία με το σχολείο.

 

  • ΤΟ ΔΑΣΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΗΣ ΟΙΤΗΣ

 (στις εγκαταστάσεις της Υπάτης)

1/ήμερo ή 2/ήμερo, A/θμια , Β/θμια  και σε τμήματα ειδικής αγωγής.

Μέγιστος αριθμός μαθητών: 40

Η Οίτη αποτελεί τμήμα του ορεινού συγκροτήματος της Στερεάς και καλύπτεται στο μεγαλύτερο μέρος της από ελατοδάση με αξιόλογα, σε χλωρίδα και πανίδα, διάκενα λιβαδικής βλάστησης. Αγαπημένο βουνό των φυσιολατρών για το πλήθος των πηγών της και την ποικιλία των λουλουδιών της. Τμήμα της είναι και ο ομώνυμος Εθνικός Δρυμός, ενώ η ιστορικότητα του χώρου χάνεται στα βάθη της μυθολογίας.

Εργασία πεδίου: Στο ελατοδάσος κοντά στο χωριό Καστανιά. Επίσκεψη στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας της Οίτης και στην Ι. Μ. Αγάθωνος. Η επιλογή του πεδίου  γίνεται σε συνεργασία με το σχολείο.

 

  • ΤΟΥ ΠΟΤΑΜΟΥ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ (ΣΠΕΡΧΕΙΟΣ)

 (στις εγκαταστάσεις της Υπάτης)

1/ήμερo ή 2/ήμερo, A/θμια , Β/θμια  και σε τμήματα ειδικής αγωγής.

Μέγιστος αριθμός μαθητών: 40

Η κοιλάδα του Σπερχειού εκτείνεται ανάμεσα στις οροσειρές της Οίτης και της Όρθρυος και από τον Τυμφρηστό (Βελούχι) μέχρι τη θάλασσα του Μαλιακού. Ο «διηπετής», κατά τον Όμηρο, Σπερχειός ποταμός που την διαρρέει, τροφοδοτούμενος από τις πηγές του Τυμφρηστού και της Οίτης, δίνει ζωή στον κάμπο, αλλά δεν υπολείπεται και προβλημάτων που δημιουργούνται από τη διαχείρισή του.

Εργασία πεδίου:  Στο πλατανόδασος κοντά στο Χωριό Ροδωνιά. Εναλλακτικά στις περιοχές  Καστρίου  και Μεξιατών. Η επιλογή του πεδίου  γίνεται σε συνεργασία με το σχολείο.

 

  • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΣΤΑ ΙΑΜΑΤΙΚΑ ΝΕΡΑ ΤΗΣ ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ

 (στις εγκαταστάσεις της Στυλίδας)

1/ήμερo ή 2/ήμερo, A/θμια , Β/θμια  και σε τμήματα ειδικής αγωγής.

Μέγιστος αριθμός μαθητών: 40

Οι ιαματικές πηγές της Φθιώτιδας αποτελούν από την αρχαιότητα ένα σημαντικό σημείο αναφοράς της. Συμβάλλουν στην πρόληψη, τη διατήρηση και βελτίωση της σωματικής και ψυχικής υγείας του ανθρώπου. Ακόμα το θερμό νερό αποτελεί ανανεώσιμo ενεργειακό πόρο με πολλαπλά δυνητικά οφέλη για την ανάπτυξη της περιοχής.

Εργασία πεδίου: Στα Λουτρά Ψωρονερίων- Θερμοπυλών. Εναλλακτικά στα Λουτρά Υπάτης. Η επιλογή του πεδίου  γίνεται σε συνεργασία με το σχολείο.

 

  • ΜΑΛΙΑΚΟΣ, ΕΝΑΣ ΞΕΧΩΡΙΣΤΟΣ ΘΑΛΛΑΣΣΟΤΟΠΟΣ

(στις εγκαταστάσεις της Στυλίδας)

1/ήμερo ή 2/ήμερo, A/θμια , Β/θμια  και σε τμήματα ειδικής αγωγής.

Μέγιστος αριθμός μαθητών: 40

Ο Μαλιακός κόλπος είναι ένας από τους πιο αξιόλογους κλειστούς κόλπους της Ανατολικής Μεσογείου, η φυσική συνέχεια της κοιλάδας του Σπερχειού ποταμού. Από τους προϊστορικούς χρόνους είχε μεγάλη σημασία για τους κατοίκους της. Σήμερα, αντιμετωπίζει πολλά προβλήματα, με κορυφαίο αυτό της θανάτωσης χιλιάδων ψαριών, την άνοιξη του 2009.

Με το πρόγραμμά μας αυτό επιδιώκουμε να τονίσουμε τη σημασία και την αξία του, για το περιβάλλον και τους κατοίκους της περιοχής.

Εργασία πεδίου: Καλόγερος Στυλίδας (και εναλλακτικά Αγία Μαρίνα, Αη- Γιάννης Στυλίδας).Η επιλογή του πεδίου  γίνεται σε συνεργασία με το σχολείο.

 

  • ΑΓΡΙΑ ΠΑΝΙΔΑ ΣΕ ΚΙΝΔΥΝΟ

(στις εγκαταστάσεις της Υπάτης)

1/ήμερo ή 2/ήμερo, A/θμια , Β/θμια  και σε τμήματα ειδικής αγωγής.

Μέγιστος αριθμός μαθητών: 40

Το πρόγραμμα αφορά τα απειλούμενα είδη πανίδας (ορεινών, ημιορεινών και πεδινών περιοχών καθώς και υγρών οικοσυστημάτων), με ιδιαίτερη έμφαση στα  απειλούμενα είδη της περιοχής μας, σύμφωνα με την άποψη «σκεφτόμαστε παγκόσμια – δρούμε τοπικά». Αφορμή για τον σχεδιασμό του προγράμματος συνετέλεσαν οι απειλές που αντιμετωπίζει το αγριόγιδο της Οίτης.

Εργασία πεδίου: Στο ελατοδάσος κοντά στο χωριό Καστανιά. Επίσκεψη στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας της Οίτης και στην Ι. Μ. Αγάθωνος.

 Η επιλογή του πεδίου  γίνεται σε συνεργασία με το σχολείο.

 

  • ΕΛΙΑ, ΤΟ ΔΩΡΟ ΤΩΝ ΘΕΩΝ

(στις εγκαταστάσεις της Στυλίδας)

1/ήμερo ή 2/ήμερo, A/θμια , Β/θμια  και σε τμήματα ειδικής αγωγής.

Μέγιστος αριθμός μαθητών: 40   

 Η ελιά είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τη ζωή των ανθρώπων της Μεσογείου. Από αρχαιοτάτων χρόνων εμφανίζεται στους μύθους, στις παραστάσεις και στην ιστορία των λαών της. Αποτελούσε ανέκαθεν σύμβολο ευημερίας, ειρήνης, αγνότητας, γονιμότητας και ευφορίας. Συνεχίζει και σήμερα να ενώνει τους λαούς και τους πολιτισμούς, αποτελεί πηγή υγείας και πλούτου και στέλνει μηνύματα ελπίδας και ειρηνικής συνύπαρξης σε όσους ακολουθούν τους δρόμους της. Από τη καλλιέργεια, όμως, και την επεξεργασία των προϊόντων της προκύπτουν πολλά περιβαλλοντικά προβλήματα, τα οποία επισημαίνονται μαζί με προτάσεις για τη λύση τους.

Εργασία πεδίου: Στον  ελαιώνα του Άη Βλάση  και  σε εργοστάσια επεξεργασίας προϊόντων ελιάς της περιοχής Στυλίδας

 

  • ΦΥΣΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ ( ΣΕΙΣΜΟΙ-ΗΦΑΙΣΤΕΙΑ-ΠΛΗΜΜΥΡΕΣ)

(στις εγκαταστάσεις της Στυλίδας)

1/ήμερo ή 2/ήμερo, A/θμια , Β/θμια και σε τμήματα ειδικής αγωγής  .

Μέγιστος αριθμός μαθητών: 40

Φυσική καταστροφή είναι η συνέπεια ενός φυσικού κινδύνου, όπως μια ηφαιστειακή έκρηξη, ένας σεισμός, μια κατολίσθηση, μια μεγάλη πλημμύρα, η οποία έχει επιπτώσεις στις ανθρώπινες δραστηριότητες αλλά και στη δραστηριότητα άλλων οργανισμών. Το μέγεθος της απώλειας εξαρτάται από την ικανότητα του πληθυσμού να υποστηρίξει ή να αντισταθεί στην καταστροφή, την επάρκειά του σε κατάλληλο εξοπλισμό και είδη πρώτης ανάγκης.

Ο όρος «φυσικός» έχει δεχτεί έντονη κριτική καθώς τα γεγονότα δεν είναι κίνδυνοι ή καταστροφές, χωρίς ανθρώπινη συμμετοχή

Εργασία πεδίου: Στον Άη-Βλάση Στυλίδας, στην πόλη και  στην θαλάσσια περιοχή της Στυλίδας. Εναλλακτικά στον καθρέφτη-ρήγμα της Ηράκλειας, φαράγγι Ασωπού & στο Γοργοπόταμο. Η επιλογή του πεδίου  γίνεται σε συνεργασία με το σχολείο.

 

ΕΘΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ:

     1)  «ΓΕΩΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΑ- ΓΕΩΜΥΘΟΛΟΓΙΚΑ ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ»

από το 2005 (ανανέωση έως 2015).

     2)  «ΚΛΙΜΑΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ- ΑΚΡΑΙΑ ΚΑΙΡΙΚΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ»,

από το 2008 (υπό ανανέωση ).

     3)  «ΑΓΡΙΑ ΠΑΝΙΔΑ ΣΕ ΚΙΝΔΥΝΟ»,

από το 2006 (υπό ανανέωση ).

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s