Σεμινάρια

Εδώ θα βρείτε υλικό από βιωματικά σεμινάρια και εργαστήρια που έχουν υλοποιηθεί από τη Διεύθυνσή μας ή από άλλες Διευθύνσεις, σε συνεργασία με ΚΠΕ ή με άλλους φορείς και πρόσωπα.

Κάπως έτσι ξεκίνησε ένας ακόμη σχολικός λαχανόκηπος

Την Κυριακή 7 Δεκεμβρίου το πρωί στο 4ο Δ.Σ. Ασπροπύργου υλοποιήθηκε το σεμινάριο «Δημιουργία σχολικού λαχανόκηπου με τη μέθοδο της φυσικής καλλιέργειας» με την πολύτιμη βοήθεια του Παναγιώτη Μανίκη, ιδρυτή του Κέντρου Φυσικής Καλλιέργειας, και των συνεργατών του. Εκτός από τους εκπαιδευτικούς το σεμινάριο παρακολούθησαν και μαθητές των τάξεων που συμμετέχουν στο φετινό πρόγραμμα μαζί με τους γονείς τους. Ιδιαίτερη τιμή μας έκανε η συμμετοχή του Προέδρου και του Αντιπροέδρου της Εθελοντικής Ομάδας ΘΡΙΑ, που έδειξαν ενδιαφέρον για περαιτέρω συνεργασία με τον εκλεκτό καλεσμένο μας.

Διαβάστε τη συνέχεια πατώντας εδώ.

 

DSC_0229

«Μια φυσική καταστροφή – Ο τυφώνας Χαϊγιάν»

Το βιωματικό εργαστήριο με τη μέθοδο του εκπαιδευτικού δράματος πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του 2ου Forum Νέων Επιστημόνων, «Θέατρο και θεατρικές τεχνικές στην εκπαίδευση» στο Μαράσλειο Διδασκαλείο την Κυριακή 23 Νοεμβρίου 2014.

Ημερίδα για την ανακύκλωση στο 7ο ΔΣ Άνω Λιοσίων

Η ημερίδα έγινε σε συνδιοργάνωση των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Αττικής με το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του 7ου Δημοτικού Σχολείου Άνω Λιοσίων το Σάββατο 22 Νοεμβρίου 2014.

Το Βιωματικό Εργαστήριο έγινε στα πλαίσια του διήμερου εισαγωγικού σεμιναρίου που διοργάνωσε το ΚΠΕ Ελευσίνας στις 14 και 15 Νοεμβρίου 2014. Το συντόνισαν ο Υπεύθυνος του ΚΠΕ Ελευσίνας Πάνος Μπεγέτης, η αναπληρώτρια υπευθύνου ΚΠΕ Ελευσίνας Βάσω Κόντου και η Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης ΔΠΕ Δυτικής Αττικής Αλεξάνδρα Τσίγκου.

Σεμινάριο στο Ίδρυμα Δαμιανός

Με απόλυτη επιτυχία στέφθηκε το σεμινάριο που συνδιοργάνωσαν οι Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Δυτικής Αττικής, Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Γ΄Αθήνας στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Δαμιανός στον Σχίνο Κορινθίας. Η υποδοχή και η φιλοξενία από τους ανθρώπους του Ιδρύματος ήταν πολύ ζεστή. Μας τίμησε ιδιαίτερα η παρουσία του κ. Δαμιανού Κωνσταντίνου, ιδρυτή του Κέντρου Πολιτισμού.

ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ- Εισαγωγικό σεμινάριο και ανατροφοδότηση

Την Πέμπτη 2 Οκτωβρίου 2014 έγινε στο 1ο ΔΣ Ασπροπύργου το εισαγωγικό σεμινάριο του Προγράμματος ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ για τη νέα σχολική χρονιά 2014-2015 σε συνεργασία από τις Υπεύθυνες Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Αγωγής Υγείας ΔΠΕ Δυτικής Αττικής. Με εισηγήτριες τη Μαρία Δημοπούλου και την Πόπη Κύρδη, Υπεύθυνες Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Πολιτιστικών Θεμάτων της ΔΠΕ Α΄ Αθήνας, και την ενεργή συμμετοχή 30 εκπαιδευτικών έγινε η αποτίμηση της περσινής χρονιάς και η εισαγωγή στο Πρόγραμμα για τους νέους εκπαιδευτικούς.

Συναισθηματική αγωγή- Υλικό σεμιναρίου

Παρουσιάζουμε τις εισηγήσεις του τρίωρου βιωματικού επιμορφωτικού σεμιναρίου εκπαιδευτικών με θέμα «Συναισθηματική αγωγή στα προγράμματα ΠΕ και ΑΥ» που διοργανώθηκε από τις υπεύθυνες Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Αγωγής Υγείας και υλοποιήθηκε τη Δευτέρα 17 Μαρτίου 2014 από τις 15:30 έως τις 18:30 στο 4ο ΔΣ Μάνδρας. Το σεμινάριο παρακολούθησαν 40 εκπαιδευτικοί της Διεύθυνσης Α/βάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Αττικής.

“Ενεργοί Πολίτες προστατεύουν την Παραλία Ασπροπύργου με μεθοδολογικό εργαλείο την Εννοιολογική Χαρτογράφηση”

Το Βιωματικό Εργαστήριο: «Ενεργοί Πολίτες προστατεύουν την Παραλία Ασπροπύργου με μεθοδολογικό εργαλείο την Εννοιολογική Χαρτογράφηση» υλοποιήθηκε με συντονιστές την Αλεξάνδρα Τσίγκου, υπ. ΠΕ ΔΙΠΕ Δυτ. Αττ. και την Γεωργία Βλαχαντώνη, δασκάλα, Msc, 5ο ΔΣ Ασπ/γου κατά τη διάρκεια του διήμερου σεμιναρίου που διοργάνωσε το ΚΠΕ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ στις 6-7 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2013 με τίτλο “Εκπαίδευση για την Αειφορία- Μεθοδολογία και διδακτικές τεχνικές στην υλοποίηση προγραμμάτων Π.Ε. για Ενεργούς Πολίτες“.

Η μέθοδος της Ιστοριογραμμής (Storyline) μέσα από δύο εφαρμοσμένα παραδείγματα

Η Ιστοριογραμμή (Storyline) είναι μια διεπιστημονική (διαθεματική) προσέγγιση διδασκαλίας και μάθησης. Με άλλα λόγια, μιλάμε για έναν τρόπο οργάνωσης της γνώσης, των δεξιοτήτων και των συναισθημάτων που επιθυμούμε ως εκπαιδευτικοί να δομήσουν, να αναπτύξουν και να βιώσουν οι μαθητές μας, ενοποιώντας διάφορα γνωστικά αντικείμενα του Αναλυτικού Προγράμματος, έτσι ώστε η διαδικασία διδασκαλίας και μάθησης να έχει νόημα και ενδιαφέρον γι’ αυτούς.

Διήμερο Σεμινάριο των Δικτύων Σχολικών Κήπων: 1η ημέρα 8ο Δημ.Χαιδαρίου, 2η ημέρα ECO κτήμα

Το σεμινάριο συνδιοργάνωσαν οι Διευθύνσεις Α/βάθμιας Δυτικής Αττικής, Α/βάθμιας και Β/βάθμιας Γ΄Αθήνας στα πλαίσια των τοπικών τους δικτύων για τους σχολικούς κήπους. Η εισήγηση του Παντελή Μάναλη για τη σχολική αυλή εδώ. Δείτε φωτογραφίες εδώ.

Δημιουργία λαχανόκηπου με φυσική καλλιέργεια

Βιωματικό σεμινάριο για εκπαιδευτικούς που υλοποιήθηκε στο 2ο Νηπιαγωγείο Ζεφυρίου την Τρίτη 10 Δεκεμβρίου 2013 με την καθοδήγηση του Παναγιώτη Μανίκη, φυσικού καλλιεργητή, ο οποίος εισήγαγε τη μέθοδο στην Ελλάδα.

Εκπαιδευτικό υλικό για σχολικούς κήπους

Εκπαιδευτικό υλικό σε ψηφιακή ή έντυπη μορφή, δημιουργημένο από ΚΠΕ ή άλλους φορείς, υλικό δικτύων ή ημερησίων προγραμμάτων που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για το σχεδιασμό παιδαγωγικών δραστηριοτήτων με κεντρικό άξονα τον σχολικό κήπο. Παρουσιάστηκε στο τριήμερο σεμινάριο του ΚΠΕ Δραπετσώνας με τίτλο “Ενεργοί καλλιεργητές για τον σχολικό κήπο” που υλοποιήθηκε στις 13-14-15 Δεκεμβρίου 2013.

Τα “γιατί” και τα “πώς” του σχεδιασμού ενός προγράμματος ΠΕ με θέμα το σχολικό κήπο

Εργαστήριο στο τριήμερο σεμινάριο του ΚΠΕ Δραπετσώνας “Σχολικός κήπος: Γιατί και πώς;” που υλοποιήθηκε στις 29 Νοεμβρίου – 01 Δεκεμβρίου 2013

Eργαστήριο Κομποστοποίησης

Εργαστήριο στο τριήμερο σεμινάριο του ΚΠΕ Δραπετσώνας “Σχολικός κήπος: Γιατί και πώς;” που υλοποιήθηκε στις 29 Νοεμβρίου – 01 Δεκεμβρίου 2013

Προτεινόμενα φυτά για το σχολικό περιβάλλον

“Δημιουργώντας τον Σχολικό μας Κήπο”, Εισηγήσεις σεμιναρίου

Το σεμινάριο διοργανώθηκε και υλοποιήθηκε από το ΚΠΕ Κισσάβου Ελασσόνας το Σάββατο 2 Νοεμβρίου 2013.

Τοπικές ποικιλίες: Αξία και τρόποι διατήρησής τους στους σχολικούς κήπους

Στο σεμινάριο που έγινε στο 4ο ΔΣ Ασπροπύργου την Πέμπτη 21 Φεβρουαρίου ο εκπρόσωπος της εναλλακτικής κίνησης ΠΕΛΙΤΙ κ. Άκης Αντωνιάδης μάς ανέπτυξε διεξοδικά την αξία των τοπικών ποικιλιών και τους τρόπους διατήρησής τους σε μικρούς κήπους.

Τα μέλη της σχολικής κοινότητας ως ενεργοί πολίτες για την προστασία της βιοποικιλότητας

Το Κ.Π.Ε. Λαυρίου υλοποίησε σεμινάριο για 75 εκπαιδευτικούς που συμμετέχουν ή θέλουν να συμμετάσχουν στο εθνικό θεματικό δικτύο «Το σποράκι – πηγή ζωής» την Παρασκευή 22, το Σάββατο 23 και την Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2013.

Τέχνη από σκουπίδια

Δημοσιεύουμε φωτογραφίες από τα αποτελέσματα του Σεμιναρίου της Ελληνικής Εταιρίας Προστασίας της Φύσης με θέμα «Επαναχρησιμοποίηση υλικών: Δημιουργίες από ανακυκλώσιμα/«άχρηστα» υλικά, τέχνη από σκουπίδια». Το σεμινάριο έγινε στο Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο Γέρακα την Πέμπτη 21 Μαρτίου τις ώρες από 16:00-19:30 και αποτελούσε μια δράση του Δικτύου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Φύση χωρίς Σκουπίδια».

Εργαστήριο σχεδιασμού περιβαλλοντικού προγράμματος: ΜΕΙΩΝΩ- ΕΠΑΝΑΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩ- ΑΝΑΚΥΚΛΩΝΩ

Το εργαστήριο οργανώθηκε από την Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στα πλαίσια του σεμιναρίου με θέμα «Τα σχέδια εργασίας εφαλτήριο για ένα χαρούμενο σχολείο» που διοργάνωσε ο Σχολικός Σύμβουλος κ. Γεώργιος Παπαγεωργίου στο 1ο ΔΣ Ζεφυρίου στις 6 Μαρτίου 2013.

Διαφήμιση: Από την υπερκατανάλωση προϊόντων στην μείωση απορριμμάτων

Το εργαστήριο συντονίστηκε από τις Τσίγκου Αλεξάνδρα, (υπ/νη ΠΕ ΔΙΠΕ Δυτ. Αττ.) και Παπαλεξίου Ιωάννα (μέλος ΠΟ ΚΠΕ Ελευσίνας) κατά τη διάρκεια του διήμερου σεμιναρίου που υλοποιήθηκε στο ΚΠΕ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ στις 21 & 22 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2014 με θέμα “ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΣΤΙΚΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ”.

“ΖΟΥΜΕ ΜΑΖΙ ΜΕΤΑ ΤΟ ΣΕΙΣΜΟ” Εκπαιδευτική πρόταση

Τα αποτελέσματα του βιωματικού εργαστηρίου 150 εκπαιδευτικών που υλοποιήθηκε από τους Στεφανόπουλο Νίκο, Μπαζίγου Κατερίνα, Δημοπούλου Μαρία και Τσίγκου Αλεξάνδρα στα πλαίσια του σεμιναρίου που συνδιοργάνωσαν τα ΚΠΕ Λιθακιάς-Ζακύνθου, Ιθάκης, Λυεκάδας και Κέρκυρας στις 7-8 Μαρτίου για τους εκπαιδευτικούς της Κεφαλονιάς.

Σχολιάστε