Η μέθοδος της Ιστοριογραμμής (Storyline) μέσα από δύο εφαρμοσμένα παραδείγματα

Η Ιστοριογραμμή (Storyline) είναι μια διεπιστημονική (διαθεματική) προσέγγιση διδασκαλίας και μάθησης. Με άλλα λόγια, μιλάμε για έναν τρόπο οργάνωσης της γνώσης, των δεξιοτήτων και των συναισθημάτων που επιθυμούμε ως εκπαιδευτικοί να δομήσουν, να αναπτύξουν και να βιώσουν οι μαθητές μας, ενοποιώντας διάφορα γνωστικά αντικείμενα του Αναλυτικού Προγράμματος, έτσι ώστε η διαδικασία διδασκαλίας και μάθησης να έχει νόημα και ενδιαφέρον γι’ αυτούς. Το ίδιο το όνομα «Ιστοριογραμμή» μαρτυρά το χαρακτηριστικό της γνώρισμα, που τη διαφοροποιεί από άλλες μεθόδους διδασκαλίας και μάθησης, την ιστορία, όχι με την έννοια των ιστορικών γεγονότων αλλά με την έννοια του παραμυθιού, του μύθου. Η Ιστοριογραμμή αξιοποιεί μια ιστορία, για να διδάξει τις απαιτούμενες γνώσεις, με έναν τρόπο που καθρεφτίζει την αληθινή ζωή.

Η μέθοδος βασίζεται στην θεωρία του Εποικοδομητισμού (Constructivism),σύμφωνα με την οποία η μάθηση είναι μία διεργασία όπου νέες έννοιες δομούνται από το μαθητή μέσα στο πλαίσιο της υπάρχουσας γνώσης και εμπειρίας του και με τη σημαντική επίδραση της δυναμικής της ομάδας του (Vygotsky, 1987)

(απόσπασμα από το κείμενο της Ιφιγένειας Ηλιοπούλου «Ιστοριογραμμή (Storyline)-Πρόταση για το ΕΘΔ «Απορρίμματα… τα χρήσιμα άχρηστα»)

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ: Ηλιοπούλου Ι. (2005), Ιστοριογραμμή (Storyline)- Για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση στο Νηπιαγωγείο και στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού- Παραδείγματα ανάπτυξης θεμάτων για την Ευέλικτη Ζώνη, Αθήνα, Ελάτη

Ευχαριστούμε τους εκπαιδευτικούς που εμπλούτισαν συμμετέχοντας το βιωματικό σεμινάριο που διοργάνωσε το Γραφείο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης της Α/βάθμιας Δυτικής Αττικής τη Δευτέρα 3 Φεβρουαρίου 2014 στο 1ο ΔΣ Ασπροπύργου.

Σχολιάστε